SOLUSI MASALAH SENDI DAN LUTUT

0163370696

Adakah Anda Di Sini Untuk Cari Penyelesaian Masalah Sendi Dan Lutut?

Jika YA, izinkan kami membantu anda

ubat buasir

“Joint8 membantu mengurangkan kesakitan akibat pembengkakan pada lutut, meredakan rasa sakit,tidak selesa dan nyeri pada sendi.”

KESAN SEAWAL 5 HARI PENGAMBILAN !!

Joint 8 adalah supplement berasaskan herba yang sangat berkesan untuk merawat masalah –masalah sakit sendi dan tulang.

Berkesan juga untuk merawat penyakit yang melibatkan sendi dan tulang seperti osteoarthritis (OA),rheumatoid arthritis (RA),osteoporosis dan sebagainya.

Disyorkan oleh Ahli Farmasi!

buasir

Sakit sendi dan sakit lutut adalah common dikalangan mak ayah atau atok nenek kita. Sebab tu orang yang selalu mencari ubat yang berkesan untuk rawat masalah sakit lutut, lenguh sendi dan masalah tulang ni selalunya daripada kalangan mereka yang dah berusia. Semakin meningkat usia memang kesihatan urat saraf dan sendi tulang kalau tak banyak mesti ada terganggu sikit.

Bukan tu je, lenguh-lenguh sendi, sakit tulang, sakit urat, rasa kebas-kebas ataupun rasa sengal-sengal  tu memang istilah yang selalu keluar daripada mulut kalangan warga emas. Kalau bukan mak ayah dirumah (mungkin masih sihat dan kuat), mesti atok nenek di kampung. Betul tak betul tak? Akibat faktor penuaan, masalah ni sukar nak dielakkan.

Kesian.

Nak buat kerja ataupun bergerak-gerak pun susah. Kadang-kadang ada  bunyi ‘Pop!’ pada tulang. Huwaa ngeri! Apa lagi. Anak cucu juga yang susah hati. Kalau ada anak cucu tinggal bersama ada juga orang tengokkan dan hulurkan tangan exercise extra sikit untuk tolong picit-picit kaki tangan diorang yang sakit. Memang masalah ni boleh ganggu aktiviti seharian.

Bila dah petang-petang pulak terdengar lah diorang mengomel tak dapat pergi berjemaah di surau. Yelah sebab nak solat pun susah, kena solat duduk sebab susah nak bergerak. Kalau ada anak cucuk pergi sekali senang lah sikit. Tapi kalau mak ayah dan atok nenek yang tinggal sendiri-sendiri di kampung tu kalau takde motor susah lah sikit nak jalan kaki atau naik basikal pergi surau.

Orang Muda Juga Tak Terkecuali

Bukan orang tua-tua je yang selalu sakit sendi tulang semua ni. Ramai orang muda sekarang pun selalu kena. Sebabnya mungkin aktiviti dan gaya hidup kita menyebabkan anggota sendi dan tulang tercedera contohnya disebabkan kemalangan seperti terseliuh dan patah tulang.

Faktor Dan Punca Sakit Sendi

Antara faktor dan punca yang meningkatkan risiko sakit sendi ialah:

  • Penuaan – Semakin berusia, sendi-sendi tubuh dah semakin banyak digunakan dan makin mudah cedera

  • Berat badan berlebihan – Orang yang mengalami kegemukan ataupun obesiti, menyebabkan sendi tulang terpaksa menahan beban yang lebih berat terutamanya pada lutut dan peha

  • Penggunaan sendi berlebihan – Seorang atlit ataupun orang yang banyak bekerja menggunakan fizikal, mungkin terlebih kerap menggunakan sendi yang berkenaan dan menyebabkan sendi mudah tercedera

  • Sejarah keluarga – Masalah sendi boleh juga berpunca daripada faktor genetik

  • Otot lemah – Otot yang lemah yang mengelilingi sendi boleh meningkatkan risiko kecederaan sendi tersebut akibat sokongan yang lemah

Kesan Akibat Sendi Yang Sakit?

Kesakitan sendi bukan saja mengganggu pergerakan tapi juga prestasi harian. Banyak pekerjaan yang boleh terganggu. Antara tanda-tanda biasa menandakan anda mengalami sakit sendi ialah:

  • Ketidakselesaan seperti susah bergerak atau sakit

  • Rasa kebas dan lenguh yang mengganggu

  • Kekurangan fleksibiliti pergerakan seperti menyebabkan mudah jatuh dan sebagainya

Lihat Testimoni

Dikilangkan di kilang berstatus GMP

JOINT8 diproduksi dengan teknologi tinggi dan melalui proses kawalan kualiti yang amat ketat.

Mendapat Kelulusan BPFK Kementerian Kesihatan Malaysia

JOINT8 telah mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (MAL09062220T)

Connect With Us

Frequently Asked Questions

Soalan : Apakah Joint 8?
Jawapan : Joint 8 adalah supplement berasaskan herba,yang digunakan untuk merawat pelbagai penyakit sendi atau tulang , dan dalam masa yang sama dapat menguatkan sendi dan tulang
Soalan : Apakah manfaat/fungsi Joint 8?
  • Jawapan:
    membantu menguatkan tulang dan sendi
  • menghilangkan kesan keradangan termasuklah rasa sakit ,kejang dan bengkak pada sendi.
  • mempunyai kesan yg sama dengan Aspirin ,tapi bebas dari kesan sampingan.
  • merawat osteoarthritis dan rheumatoid arthritis
  • mengurangkan risiko osteoporosis
  • merawat semua masalah sakit sendi dan tulang termasuklah sakit lutut,pinggang , bahu,etc
  • melancarkan perjalanan darah di otot dan sendi
Soalan :Adakah Joint 8 telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM)?
Jawapan : Ya. Joint 8 telah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan nombor sirinya dipamerkan di botol. (No rujukan KKM: MAL09062220T).
Soalan : Bagaimanakah cara pengambilan joint 8?Berapa biji kapsul dalam sebotol joint 8?

Jawapan : Sebotol mengandungi 30 biji kapsul. Cara pengambilan, ambil 2 biji pagi dan 2 biji malam ,selepas makan

Note: Namun,jika sakit sendi/tulang dah berkurang , anda boleh kurangkan dos pengambilan jika mahu.

Soalan : Adakah joint 8 mempunyai kesan sampingan?Ada sebarang pantang larang?

Jawapan : Tiada sebarang kesan sampingan dan tiada pantang larang.

NOTE: Namun untuk penyakit sendi/tulang yang perlukan anda menjaga pemakanan (contoh:gout),anda perlu menjaganya.

 

Soalan: Adakah wanita menyusu boleh ambil joint 8?

Jawapan: Kami tidak mengesyorkan wanita menyusu mengambil joint 8. Dan jika mahu ambil,anda perlu dapatkan nasihat/kebenaran dari doktor terlebih dahulu